Ruta Morral de Cabrafeixet / Monts de Buinaca

Morral de Cabrafeixet (100 cims) / Monts de Buinaca / Serra del Boix - Distancia/Distància 11,85 Km. - Circular Desnivel positivo / Desnivell positiu  629 m. Punto más alto/Punt més alt 830 m. km. 5,7 - Punto más bajo / Punt més baix 393 m. Km. 11,1 Comarca Baix Ebre Municipios/Municipis El Perelló, Tivenys y Tortosa Fecha/Data 27/12/2022
Ruta Aparcamiento/Aparcament - Camí de les pintures - Abric de Cabrafeixet - Cova de la Mallada - Desvío al Morral (Desviament al Morral - Morral de Cabrafeixet (754 m.) - Desvío al Morral/Desviament al Morral - Punta de la Buinaca (Tortosa - 764 m.) - Mola de la Boinaca (791 m.) - Grau del Gall - La Foradada - Coll de la Bassa d'Audí - Pista de Fullola - Bassa de les Collades - Casa del Gos - Aparcamiento/Aparcament

Fotos (c) LuisAngelGuardo 2022 - cosetano
(clicar fotos para ampliar / clicar fotos per ampliar)

Powered by Wikiloc

Indicaciones

- Para llegar al aparcamiento de tierra que es el inicio de la ruta salimos desde el Perelló y cogemos la carretera TV 3022 dirección a Rasquera.  Poco después del km 7 de la TV-3022 desvío a la izquierda. Hay una señal que indica las pinturas rupestres del Cabrafeixet.  El camino esta asfaltado hasta la bifurcación del Mas de Betetes. Aquí cogemos la pista que sale a la derecha. Hay un cartel indicador.

- Desde el aparcamiento hasta el Morral de Cabrafeixet no hay pérdida. Camino bien indicado.

- Cuando volvemos del Morral de Cabrafeixet y vamos dirección  Punta de la Buicana (Km.3,5)   hasta llegar al "Camí de la Fullola" (Km. 8,8) hay que tener cuidado para no desviarse. En la primera parte hay los típicos indicadores blanco/rojo de los GR  pero en la segunda parte no hay nada. Mejor llevar la ruta grabada en GPS

- La ruta no es larga pero hay bastante sube/baja y aunque el camino no es peligroso y no hay pasos difíciles es casi todo piedra y roca y hay que ir con cuidado. Si no estás acostumbrado a andar piénsatelo dos veces antes de elegir esta ruta.

- No hay agua durante el trayecto. En verano debe ser complicada con tanto calor. Mejor hacerla en otra época. Imprescindible llevar botiquín, chubasquero, agua y comida

- Como siempre recomiendo llevar la ruta grabada en el GPS y obligatorio un plano de la zona

- Las distancias y altitudes no son exactas cien por cien. Están sacadas de la ruta de wikiloc que a su vez está conseguida con el GPS Garmin etrex Vista HCX. Son meramente orientativas. Cada uno es responsable de sus rutas

Indicacions

- Per arribar a l'aparcament de terra, inici de la ruta, sortim des del Perelló i prenem la carretera TV 3022 direcció a Rasquera. Poc després del km 7 de la TV-3022 desviament a l'esquerra. Senyal que indica les pintures rupestres del Cabrafeixet. El camí està asfaltat fins a la bifurcació del mas de Betetes. Aquí agafem la pista que surt a la dreta. Hi ha un cartell indicador.

- Des de l'aparcament fins al Morral de Cabrafeixet no hi ha pèrdua. Camí ben indicat.

- Quan tornem del Morral de Cabrafeixet i anem direcció Punta de la Buicana (Km.3,5) fins arribar al camí de la Fullola (Km. 8,8) cal anar amb compte per no desviar-se. A la primera part hi ha els típics indicadors blanc/vermell dels GR però a la segona part no hi ha res. Millor portar la ruta gravada en GPS

- La ruta no és llarga  peò hi ha molt puja/baixa i encara que el camí no és perillós i no hi ha passos difícils és gairebé tot pedra i roca i cal anar amb compte. Si no estàs acostumat a caminar pensa-t'ho dues vegades abans de triar aquesta ruta.

- No hi ha aigua durant el trajecte. A l'estiu ha de ser complicada amb tanta calor. Val més fer-la en una altra època. Imprescindible portar farmaciola, impermeable, aigua i menjar

- Com sempre recomano portar la ruta gravada al GPS i obligatori un plànol de la zona

- Les distàncies i altituds no són exactes cent per cent. Estan tretes de la ruta de wikiloc que alhora està aconseguida amb el GPS Garmin etrex Vista HCX. Són merament orientatives. Cadascú és responsable de les seves rutes

Hoja de ruta / Fulla de ruta

Km. 0 (414 m.)
Aparcamiento.  Cogemos el camino de la derecha. Tenemos paneles informativos de la primera parte de la ruta y de la zona / Aparcament. Agafem el camí de la dreta. Tenim panells informatius de la primera part de la ruta i de la zona

Camí de Les Pintures

Km 0,4 (483 m.) Abric de Cabrafeixet. Pinturas rupestres. Mes esperaba algo más / Abric de Cabrafeixet. Pintures rupestres. Mes esperava una mica més

Km. 1 (481 m. ) Cova Mellada / Cova de l'Aigua

Km 1,2 (449 m.) Desvío. Venimos del camino de la derecha (Coves Prehistòriques) y cogemos el de la izquierda (Morral de Cabrafeixet). Si cogemos el camino que está a las espaldas volvemos al aparcamiento / Desviament. Venim del camí de la dreta (Coves Prehistòriques)  i prenem el de l'esquerra (Morral de Cabrafeixet). Si agafem el camí que està a l'esquena tornem a l'aparcament

GR 192 (Cambrils-Amposta) La primera parte de la ruta discurre casi toda por el GR 192 (Camí del Vent), concretamente en el tramo entre Mas del Maco-Torre de la Calma-Bassa del Povet de l’Amorós / La primera part de la ruta discorre gairebé tota pel GR 192 (Camí del Vent), concretament al tram entre Mas del Maco-Torre de la Calma-Bassa del Povet de l'Amorós

Km 2,6 (762 m.) Desvío al Morral de Cabrafeixet. Iremos a la derecha para luego volver y seguir por el de la izquierda hacia la Punta de la Buicana / Desviament al Morral de Cabrafeixet. Anirem a la dreta. Després tornarem i seguirem pel camí de l'esquerra cap a la Punta de la Buicana

Km 3,5 Volvemos pos nuestros pasos hasta el desvío. No vamos por donde hemos venido. Vamos dirección Punta de la Buicana / Tornem  fins al desviament. No anem per on hem vingut. Anem direcció Punta de la Buicana

Km 4,6 (811 m.) Punta de la Buicana

Km 5,7 (825 m.) Mola de la Boinaca - Morral de les Nines

Km. 6 (770 m.) Grau de "Lo Cant del Gall"

Km 7 (683 m.) La Foradada

Km 8,8 (456 m.) Llegamos al "Camí de la Fullola". A la izquierda / Arribem al "Camí de la Fullola". A la esquerra

Camí de la Fullola

Bassa de Les Collades

Vemos parte de la ruta .De derecha a zquierda. / Part de la ruta. De dreta a esquerra
El Morral de Cabrafeixet - Punta de la Buinaca - Morral de les Nines

Km 10,5 (438 m.) Dejamos el "Camí de la Fullola" por la izquierda para llegar al aparcamiento / Deixem el "Camí de la Fullola" per l'esquerra per arribar a l'aparcament